totalt antal besökare

tisdag 30 mars 2010

sill lunch med farmor




intensiva jobbdagar har passerat, inte en minut över för mat bloggande inte heller så många kulinariska mat upplevelser, men egentligen ganska spännande, vad äter man när man inte hinner...

idag tog jag mig iallafall tid till att träffa min farmor..

shopping på östermalmshallen, hos melanders ; gubbröra, inlagd strömming & vanlig hedlig inlagd sill, en god potatis är oxå viktigt & även om den inte är ekologisk så är den faktiskt godast i stan, potatisen hos ohlsson & söner , dill & gräslök samt en västerbotten såklart!

11.15 hämtade jag zeb i skolan, han fick ledigt resten av dagen då vi hade ett viktigt mission !
vi tog oss till söder & kompletterade på coop, mariestads folköl, lingondricka till zeb, ekologiskt bregott, wilmas goda knäcke bröd, dock ej eko, cremefraiche & några anton berg till avslut.

det var så kul, farmor 89 år, tyckte att det var sååå gott! vilken god potatis! vilket gott knäckebröd! vilken god ost! ölen var god! mmmm allt var gott !! det blev påfyllning av allt!!!
det var gott, jag håller med! zeb han bytte ut sillen mot sin favorit, varmrökt lax ..

jag ska försöka komma snart igen farmor !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar