totalt antal besökare

onsdag 24 februari 2010

mandrarin oriental london

anlände sent till mandarin oriental, hungrig som en varg, slängde in sakerna på rummet & tog mig ner till restaurangen, fastnade för några smårätter, sashimi, dimsum & crabcake, dom var inte särskilt små, hade med råge räckt med 2 men jag njöt, bad om ett vin som passade till maten, kyparn frågade vad jag gillade, vanligtvis ett fylligt vin, men viktigast är att det går med maten, han rekomenderade en cabernet sauvignon, kände en viss osäkerhet,det var inte den bästa av kombinationer, samlade mod till mig & sa som det var,till en annan kypare som fått mitt förtroende & hjälpt i valet av maten, fick en mycket bättre kombination, en pinot noir, glad att jag var besvärlig mmm...

inte så många timmar senare åt jag frukost i samma restaurang, grapefrukt, croissant & en dubbel espresso

gick sen en lång promenad i hyde park, + 5 , när jag lämnade stockholm igår var det - 18,








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar